Хүнсний ногооны шим тэжээл

//Хүнсний ногооны шим тэжээл

Хүнсний ногооны шим тэжээл

vegetablesХүнсний ногооны найрлагын ихэнхи хувийг буюу ойролцоогоор 70-90 хувийг  ус үлдсэн багахан хувийг уураг, холестерин, сахар, витамин, давс болон ширхэглэг эд эзэлдэг байна. Хүнсний ногооны аминдэм шим тэжээлийн хэмжээ их бага байгааг  магадлан үзэхдээ гол нь агуулагдах витамин С,В болон улаан луувангийн эдийн агууламжийг харна.Шинжлэх ухааны үндэслэлээр бол өнгө нь гүн болох тусам агуулагдах витамин С,В болон луувангийн эдийн хэмжээ их байдаг ажээ.

Харин ногоон өнгөтэй хүнсний ногооны хувьд

  • Бө Цай /өргөст ногоо/,
  • Ю Цай /тостой ногоо/, ороомол гол,
  • Шиан Цай /үнэрт ногоо/ жижиг байцаа,
  • Кун шин цай /хөндий ногоо/ гэх мэт.

Энэ төрлийн хүнсний ногоонуудын витамин В1,В2,С, улаан луувангийн эд болон олон төрлийн техникийн бус давс зэргийн агууламж харьцангуй өндөр байдаг. Мэдээж хэрэг лууван дахь луувангийн эдийн агууламж хамгийн өндөр ба мөн хорт хавдраас сэргийлэх бодис болон цусны даралт багасгагч калийн давс агуулагдаж байдаг. Нил ягаан өнгийн хашинд витамин Д –гийн агууламж харьцангуй их.

Халуун чинжүү бөөрөнхий чинжүүнд агуулагдах витамин С болон луувангийн эдийн хэмжээ ч бас харьцангуй өндөр байдаг байна. Хүнсний ногоонд техникийн бус давс, кальци, кали, магни, натри гэх мэт элемент нь бие махбодийн бодисын солилцоогоор шүлт үүсгэдэг. Тиймээс хүнсний ногоо нь хүний биеийн хүчил,шүлтийн хэмжээг тэнцвэржүүлэх нөлөө үзүүлдэг.

Эрүүл мэндийн жор №034 /2013/

2016-10-17T22:49:49+00:00 2013 оны 06-р сарын 18|Зөвлөгөө|

Leave A Comment